نوع غذا روی شکل چهره موثر است


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

نوع <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=foods" title="تغذیه">غذا</a> روی شکل چهره موثر است!

 

به نظر می‌رسد نوع غذایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند،‌ روی شکل آرواره‌ها و حتی چهره آن‌ها تاثیر می‌گذارد. بدین شکل که مصرف غذاهای نرم باعث می شود به مرور،‌ آرواره‌ها کوچک‌تر و جا برای دندان‌ها تنگ‌تر شود.اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با ترتیب دندان‌ها در دهان دچار مشکل شده و مجبور شده‌اید با مراجعه به دندان پزشک،‌ دندان بکشید یا از پلاک و سایر امکانات برای برگرداندن نظم دندان‌ها استفاده کنید، احتمالا به این فکر کرده‌اید که چرا باید این‌طور باشد؟
محققان انگلیسی ‌شکل آرواره پایینی انسانی 295 نمونه موجود در موزه را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که آرواره پایینی انسان‌هایی که از جوامع گیاه خوار برآمده‌اند، به طور میانگین در مقایسه با آرواره انسان‌هایی که اجدادشان شکارچی و گوشت خوار بوده‌اند، کوچک‌تر است.
به گفته آن ها، امروزه دهان‌های ما برای تعداد دندان‌هایی که داریم خیلی کوچک است.محتمل‌ترین توضیحی که می‌توان برای وجود چنین تفاوتی ارائه داد،‌ این است که رژیم‌های غذایی گیاهی که مقادیر زیادی غلات را در بر می‌گرفته،‌ در مقایسه با رژیم غذایی شکارچیان که گیاه‌های وحشی و غذا‌های پر از گوشت را در بر می‌گرفته است،‌ خیلی نرم‌تر و در نتیجه جویدن آن آسان‌تر بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 19:8| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت